
1. Hoe begeleid je klanten bij het maken van de juiste keuze voor hun bouwmaterialen?
Door goed te luisteren wat de klant wil en wat hij verwacht van het product. Bijvoorbeeld wordt het vaak of maar af en toe gebruikt. Wat zijn de wensen en eisen van de eindklant etc. Daarnaast maken wij ook gebruik van onze leveranciers die toegevoegde waarde kunnen leveren. Dit gebeurt bijvoorbeeld bij nieuwbouw met de Kracht van de Combinatie, dit is een samenwerking van ons met Fischer, GB Bodegraven en CPG. Die rekenen een advies uit met betrekking tot luchtdicht bouwen. Zelf geef ik dan weer de cursus op de bouw hoe het toe te passen.
2. Hoe blijf je op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en innovaties binnen jouw productgebied?
Door naar vakbeurzen te gaan en artikelen te lezen op internet plus informatie vanuit onze leveranciers. Zo houden wij de trends in de gaten met betrekking tot kleuren innovaties en productverbeteringen.
3. Welk advies zou je geven aan klanten die nog niet zeker weten welk bouwmateriaal het beste bij hun project past?
Aan de hand van voorbeelden de klant het proberen duidelijk te maken hoe het werkt en in de showroom in Roelofarendsveen hebben we ook opstellingen staan waar we het aan de klant kunnen uitleggen. Ook de kennis die we hebben opgedaan in de laatste jaren weten we soms ook een mooie oplossing aan te bieden.
4. Hoe belangrijk is de showroom in het keuzeproces van de klant?
De showroom is heel belangrijk want door het te laten zien aan de klant en de verschillen te laten zien kunnen we de klant een betere keuze laten maken. Ook krijgt de klant hiervan een showroomrapport met afbeeldingen zodat het voor de klant duidelijk is maar ook voor de opdrachtgever, hierdoor ontstaat er minder miscommunicatie.
5. Wat kunnen klanten verwachten wanneer ze de showroom bezoeken?
Uiteraard gaat het op afspraak zodat wij tijd vrij maken voor de klant.
Ik kom bij de klant op het werk voor de technische specificaties van het hang en sluitwerk. Vervolgens nemen wij ze mee naar de showroom waar ze gericht kunnen zien waaruit ze kunnen kiezen. Naast hang en sluitwerk kunnen de klanten gelijk geïnspireerd raken door de overige productgroepen.
6. Wat zijn de trends in de branche?
Klanten willen graag mooie design en met kleuren werken. Dus invisible kozijnen/scharnieren, deuren met freeslijnen, magneetsloten en toch ook wel een kleur kruk, dus niet altijd het RVS of zwart maar brons of antraciet, gun metal ect. Dit kunnen wij in de showroom ook goed laten zien.
7. Wat vind je het meest interessant aan de productgroep bouwmaterialen waarin je gespecialiseerd bent?
Het hang en sluitwerk is bij geen een huis hetzelfde klanten willen altijd wat anders zo wil de ene klant het nieuwste van het nieuwste en dan ook nog een cilinders welke gestuurd met je mobiele telefoon (DOM Tapkey), of cilinders in de kleur van het beslag, daarbij zijn er ook klanten die ook nog eens een aparte kruk willen hebben.
8. Wat was het meest uitdagende project waarbij je betrokken?
Dit was toch wel een werk in Amsterdam waar heel veel specialisme qua hang en sluitwerk in zat. Hier is zelfs de leverancier vanuit Italië langs geweest om de deurkrukken op te meten en speciaal custom made aan te leveren.
9. Wat vind je het meest uitdagende aspect van je werk als accountmanager in de bouwmaterialenbranche?
Door het veranderen van de markt is geen ene dag hetzelfde het is continue in beweging en ook leer je steeds meer aspecten van het bedrijf.
10. Wat zou je zeggen tegen iemand die overweegt om als accountmanager in de bouwmaterialensector te gaan werken?
Het is een hele leuke afwisselende functie, en soms sta je met de voeten in de bagger en de andere keer sta je in een hele luxe villa. Geen dag is hetzelfde
Neem contact op met Edwin!
Email: e.deblaeij@carpentiermooren.nl
Telefoon: 06-49783030